Om oss

På Good Economy

Vårt främsta värde är den närhet alla våra medarbetarna har till kunden.

Good Economys resa fram till idag

Resan startar i Munkedal i Bohuslän och året är 1987.

Henrik Ahls föräldrar startade Ahl Redovisning AB där Henrik själv sedan började 6 år senare. Pappa Lars-Gunnar är dessutom, 74 år gammal, fortfarande aktiv i bolaget. Under de första åren hade Ahl Redovisning 2-3 anställda men med hjälp av Lars-Gunnars entreprenörskap och Henriks egen kompetens och framåtanda förvärvades två andra byråer och därmed kunde marknadspositionen stärkas.

Koncernen växer

Koncernen växer och år 2015 blev Partille Redovisning AB en del av koncernen och år 2016 kunde Berzelii Redovisning AB anslutas till truppen. Och samtidigt så togs det gruppgemensamma namnet Good Economy. Idag har koncernen 14 anställda, fördelat på tre kontor i Västsverige – ett familjeföretag där engagemang, trygghet, kompetens och service är de främsta målen.

Henrik Ahl 

Henrik Ahl har vuxit upp och in i företaget och redan under gymnasiet visste han vilken väg han skulle ta. Idag är det tre generationer som jobbar tillsammans då även Henriks båda söner är delaktiga med allt från fastighetsskötsel till marknadsföring via sociala medier. Henrik har alltid siktat på att få skapa en högkvalitativ leverantör av ekonomitjänster. Och även att få vara en bra arbetsgivare som bidrar till glädje på jobbet och erbjuder kompetensutveckling som en naturlig del i arbetet.

Good Economys främsta värde

Good Economys främsta värde för kunderna är den närhet alla medarbetarna har till kunden. Genom att leverera rätt rapporter kan kunden ta rätt beslut. Bolaget har ett flertal kunder som följt med i många år, eller till och med sedan start, och en nära relation har ofta byggts upp. Relationer som skapar tillit i de råd som ges men även ett förtroende för en kompentens att ta del av. Genom att bygga upp ett förtroende så vet kunderna att de alltid får den hjälp de behöver, att saker och ting kommer in i tid och att det sköts på ett korrekt sätt. Genom struktur, ordning och reda skapas en trygghet som kunderna känner av och samtidigt efterfrågar. Teamet på 14 personer bildar en gedigen kunskapsbank och tillsammans med bolagets stora nätverk är hjälpen, och svaret på de mest kluriga frågorna, inte långt borta. 



Våren 2022 värvades

Denise Neumann

Våren 2022 värvades Denise Neumann till ny delägare

till Berzelii Redovisning AB. Hon har många års erfarenhet inom redovisning och ett stort intresse för kundservice och företagsutveckling.

Denise är en fokuserad och driven ekonom som tar sig an sina arbetsuppgifter med kompetens, noggrannhet och hjärta. Hon är lika mån om sakkunskap i sin roll som att skapa goda relationer med både kunder och kollegor.

Bredvid ekonomin har fotboll alltid haft en viktig plats i hennes liv. Hon beskriver det som ett intresse som hjälpt henne att utveckla strategier för problemlösning, uthållighet och "laganda",

vilket även har varit till stor nytta i arbetslivet. Just team-känsla, där alla känner sig inkluderade och betydelsefulla är för henne en nyckelfaktor för goda prestationer. Detta tillsammans med en trivsam arbetsmiljö som skapas genom struktur och kommunikation.

Tillsammans med sina kollegor ser hon mycket fram emot att stärka och utveckla företaget genom att alltid vara i framkant med det senaste inom ekonomi & redovisning för att göra ett riktigt bra jobb för dig som kund.

SÅ ATT DU KAN KÄNNA DIG TRYGG OCH SOVA GOTT OM NATTEN. IDAG HAR VI ÖVER 400 KUNDER SOM GÖR DET

Få en prisuppskattning

Fyll i dina uppgifter nedan så skickar vi dig en prisuppskattning baserat på dina uppgifter.